Discursul publicistic despre criză

  • Ștefana Ciortea-Neamţiu Universitatea de Vest din Timişoara
Keywords: stil publicistic, EDR, criză economică, România, Cotidianul

Abstract

În lucrarea de faţă, am pornit de la „enunţurile aparţinând discursului repetat”, aşa cum au fost proiectate de Profesorul Stelian Dumistrăcel din perspectiva antropologiei culturale, de la enunţurile anonime la cele cu autori cunoscuţi, precum şi de la consideraţia că EDR sunt definitorii pentru discursul publicistic. Am analizat EDR în articolele de presă despre criza economică, un subiect ce s-a permanentizat în ultimii ani. Obiectivul principal a fost răspunsul la întrebarea dacă, în discursul publicistic, criza a generat repetiţie sau creativitate. Pentru strângerea corpusului de analizat am consultat ediţiile on-line ale câtorva ziare, „Cotidianul”, „Evenimentul zilei” şi „România liberă”, din perioada ianuarie 2009 – martie 2011. Ne-au interesat mai ales articolele de opinie, comentarii şi editoriale, acestea fiind specii în care EDR apar frecvent.

Published
2025-04-24
How to Cite
Ciortea-Neamţiu, Ștefana. (2025). Discursul publicistic despre criză. Comunicare Interculturală și Literatură / Communication Interculturelle Et Littérature, 14(2), 142-146. Retrieved from https://gup.ugal.ro/ugaljournals/index.php/cil/article/view/8070
Section
Interferențe și conexiuni lingvistice