
211 
 

Combaterea discriminării și a discursului de ură în Republica Moldova. 

Studiu de caz privind implicațiile acestui flagel hibrid în spațiul 

audiovizual din Republica Moldova 

Prof.univ.dr.hab. Dragoș VICOL 

Universitatea Liberă Internațională din Moldova (ULIM) 

 

Abstract: When reparting the issues in news bulletins and in informative and 

analytic emissions broadcasted from the Russian Federation the labelling are used 

in order to discredit and to show in a negative connotations one of the sides of the 

conflicts. By means of texts and photos is manipulated and misinformed the public 

about the events in the Ukraine through methods of montage trickings and 

commentaries aiming to support informationally the separatist forces. There ale 

also promoted and intensified different rumours. It is made use of defamatory and 

offensive words, the hatred towards European and Euroatlantic values are 

thoroughly propagated. 

Keywords: News bulletin, informative and analytic emissions, labellings, 

manipulation, disinformation. 

 

Codul audiovizualului din Republica Moldova instituie, prin art. 41 

alin. (1) lit. d), obligativitatea Consiliului Coordonator al Audiovizualului 

(în continuare CCA) de a asigura „protejarea demnităţii umane”, aceasta 

fiind reglementată şi prin formula generală a art. 6 „Garantarea moralităţii şi 

asigurarea protecţiei minorilor”, care prin alin. (1) stipulează: ”Radiodifuzorului 

îi este interzisă difuzarea de programe care conţin orice formă de incitare la ură pe 

considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex”, iar alin. (2) prevede expres: 

„Este interzisă difuzarea de programe care pot afecta grav dezvoltarea fizică, 

mentală sau morală a minorilor, în special programele care conţin pornografie, 

violenţă exagerată sau limbaj licenţios”. (articolul 6) 

Art. 2 din Legea nr. 64 din 23.04.2010 cu privire la libertatea de 

exprimare defineşte noţiunea de discurs care incită la ură precum o formă de 

exprimare care provoacă, propagă, promovează sau justifică ura rasială, 

xenofobia, antisemitismul sau alte forme de ură fondate pe intoleranţă, iar 

art. 3 alin. (5) din aceeaşi Lege stabileşte ”garanţii privind libertatea de 

exprimare care nu se extind asupra discursurilor care incită la ură sau la violenţă”. 

Totodată, Convenţia Europeană cu privire la Televiziunea 

Transfrontalieră, Strasbourg, 5.V.1989 (ratificată de Republica Moldova prin 

Legea ”Pentru ratificarea Convenţiei europene cu privire la televiziunea 



212 
 

transfrontalieră” nr. 1555 din 19.12.2002, publicată în Monitorul Oficial nr. 

190 din 31.12.2002), ale cărei norme sunt obligatorii pentru toți 

radiodifuzorii aflaţi sub jurisdicţia Republicii Moldova, le incumbă acestora 

responsabilităţi clare care vizează „respectul demnităţii fiinţei umane” la art. 7 

alin. (1) se menționează expres: „Toate elementele serviciilor de programe, prin 

prezentarea lor şi conţinutul lor, trebuie să respecte demnitatea fiinţei umane şi 

drepturile fundamentale ale semenilor. În particular, ele nu trebuie: a) să fie 

contrare bunelor maniere şi mai ales să conţină pornografie; b) să pună în valoare 

violenţa nici să fie susceptibile de a incita la ura rasială”.  

Codul de conduită al radiodifuzorilor (adoptat prin Decizia nr. 127 

din 26.12.2007, publicat la 01.02.2008 în Monitorul Oficial Nr. 21-24) prin 

art. 9, 12, 16, 17 stabileşte normele ce urmează a fi respectate în prezentarea 

persoanelor aflate în situaţii de criză, dificile, dilematice sau cu conotaţie 

negativă, pentru a nu aduce atingere drepturilor fundamentale ale omului, 

iar art. 13 din acelaşi Cod prevede: ”Radiodifuzorii sunt datori să nu 

discrimineze nici o persoană pe motive de rasă, etnie, religie, sex, vârstă, orientare 

sexuală ori dizabilităţi şi să nu instige la ură şi violenţă atunci cînd relatează fapte 

sau îşi exprimă opiniile”. 

În anul 2013, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a examinat 

două sesizări care invocau lezarea demnităţii umane. 

 Astfel, la data de 18.09.2013, Consiliul de Presă a informat CCA 

despre plângerea depusă de Centrul de informaţii GENDERDOC-M 

împotriva postului de radio ”Jurnal FM” şi a moderatorului Anatol Melnic 

referitor la încălcările admise în emisiunea ”X Te iubeşte” din 29 iulie 2013, 

în care au fost semnalate mai multe abateri de la prevederile pct. 4.1, 4.2, 

4.4 şi 4.15 din Codul deontologic al jurnalistului cu referire la obligaţia 

respectării dreptului la viaţa privată şi demnitate, precum şi interdicţia 

discriminării persoanelor. În cadrul emisiunii, a avut loc o discuţie 

telefonică între prezentator şi o persoană, care se presupune a fi de 

orientare sexuală netradiţională. Este de precizat faptul că prezentatorul nu 

a informat din start interlocutorul că este un dialog la radio, creînd 

impresia unei discuţii private, iar la final, acesta a prezentat datele 

interlocutorului, menţionînd numele, prenumele, vîrsta şi strada din oraşul 

în care acesta locuieşte, furnizînd, în acest mod, informaţii suficiente pentru 

a putea fi identificată persoana dată şi prejudiciindu-i, în acest mod, 

dreptul la respectul vieţii private şi de familie. De asemenea, la finalul 

emisiunii, prezentatorul i-a acordat interlocutorului unele întrebări cu tentă 

discriminatorie. Prin Decizia CCA nr. 151 din 26.09.2013, postul de radio 



213 
 

„Jurnal FM” a fost avertizat public pentru derogări de la legislaţie. 

 La data de 22.11.2013, la Consiliul Coordonator al Audiovizualului 

a parvenit o sesizare din partea deputatului în Parlamentul Republicii 

Moldova, Ina Şupac, prin care îşi exprima dezacordul faţă de declaraţiile 

făcute de invitaţii emisiunii ”Fabrika”, difuzată de postul de televiziune 

”Publika TV”. Dna Ina Şupac considera că ”acţiunile invitaţilor poartă un 

caracter de manifestare a extremismului, iar ediţia acestei emisiuni promovează 

activitatea extremistă”. În argumentarea sesizării sale, petiţionara invoca 

faptul că declaraţiile făcute în cadrul acestei emisiuni cad sub incidenţa 

Legii privind contracararea activităţii extremiste, a Legii cu privire la 

libertatea de exprimare şi a Legii cu privire la asigurarea egalităţii. 

Analizînd cu atenţie fiecare enunţ din emisiune, membrii CCA nu au 

constatat nici o replică sau afirmaţie care să confirme sau să fie pasibilă de a 

sugera acuzaţiile formulate în sesizare, iar prin Decizia CCA nr. 194 din 

10,12.2013, CCA a respins sesizarea dnei Ina Şupac, ca fiind nefondată. 

 În anul 2014, la Consiliul Coordonator al Audiovizualului a 

parvenit o petiţie de la cetăţeanul Talgat Moşaev,  prin care a solicitat CCA 

să stabilească legalitatea acţiunilor postului de televiziune ”Publika TV”, 

care, în opinia sa, la difuzarea subiectului din 29 mai 2014 din cadrul 

programului informativ de la orele 18:00 şi 19:00, a recurs la incitare la ură 

pe considerente de religie şi lezarea demnităţii familiei sale. Monitorizările 

efectuate de CCA au atestat că postul de televiziune ”Publika TV” a 

difuzat, la data de 29 mai 2014, subiectul cu titlul ”Educaţia religioasă prin 

violenţă” (buletinul informativ în limba rusă – ora 18:00:56; buletinul 

informativ în limba română – ora 19:01:26, ambele subiecte avînd durata de 

2 min. 29 sec.), în care se relatează despre un caz de violenţă domestică 

asupra unei minore din satul Răzeni, r-nul Ialoveni. Conform textului 

prezentatoarei, o fată de 14 ani dintr-o familie de musulmani a fost crunt 

bătută de tatăl său şi închisă în casă pentru că a refuzat să se conformeze 

unor canoane religioase impuse în familie. Fata nu a frecventat câteva zile 

şcoala, iar profesorii au sesizat poliţia despre acest caz. În cadrul aceluiaşi 

subiect difuzat la ora 18:00, în limba rusă, sunt date comentarii 

suplimentare cu privire la familia de confesiune musulmană. Astfel, 

reporterul susţine că această familie musulmană este cunoscută de toţi în 

acest sat, iar locuitorii nu o singură dată au fost martori ai cruzimii capului 

acestei familii, care este şi liderul Organizaţiei musulmane din localitate. În 

această ordine de idei, prin difuzarea subiectului ”Educaţia religioasă prin 

violenţă”, postul de televiziune ”Publika TV” a comis derogări de la 



214 
 

prevederile art. 4 al Deciziei CCA nr. 99 din 19.07.2012, conform căruia: ”În 

cadrul serviciilor de programe audiovizuale este interzisă orice referire defavorabilă 

sau discriminatorie la originea etnică, naţionalitatea, rasa ori religia copilului, 

precum şi la o eventuală dizabilitate a acestuia”, şi de la prevederile Legii cu 

privire la protecţia copiilor împotriva impactului negativ al informaţiei, şi 

anume art. 4 alin. (2) lit. c), conform căruia în serviciile de programe radio 

şi televizate se interzice difuzarea informaţiei cu impact negativ asupra 

copiilor ce conţine: ”orice referire defavorabilă sau discriminatorie la originea 

etnică, naţionalitatea, rasa ori religia unui copil, precum şi la dizabilitatea 

acestuia”. De asemenea, postul de televiziune ”Publika TV” a comis 

derogări şi de la prevederile art. 13 din Codul de conduită al radiofuzorilor, 

care prevede: ”Radiodifuzorii sînt datori să nu discrimineze nici o persoană pe 

motive de rasă, etnie, religie, sex, vîrstă, orientare sexuală ori dizabilităţi şi să nu 

instige la ură şi violenţă atunci cînd relatează fapte sau îşi exprimă opiniile”.  

În urma dezbaterilor publice din data de 25.07.2014, prin Decizia nr. 

106, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a avertizat public 

întreprinderea ”General Media Group” SRL, fondatoarea postului de 

televiziune ”Publika TV”, pentru transmisia serviciului de programe cu 

încălcarea prevederilor art. 4 din Decizia CCA nr. 99 din 19.07.2012, art. 4 

alin. (2) lit. c) din Legea cu privire la protecţia copiilor împotriva 

impactului negativ al informaţiei, art. 13 din Codul de conduită al 

radiodifuzorilor. 

 Ţinând cont de faptul că anii 2014-2015 au fost ani electoral, una din 

sarcinile Consiliului Coordonator al Audiovizualului a fost elaborarea şi 

adoptarea Concepţiei de reflectare a campaniei electorale. Regulamentul 

privind reflectarea campaniei electorale, elaborat de CCA, a prevăzut 

expres interzicerea, în timpii de antenă oferiţi pentru dezbateri, incitarea la 

ură sau discriminarea pe criterii de rasă, religie, naţionalitate, sex, orientare 

sexuală, etnie; incitarea la război, ură interetnică sau separatism teritorial. 

Totodată, Regulamentul în cauză a stabilit şi unele dispoziţii pentru 

realizatorii şi moderatorii emisiunilor de dezbateri electorale, care aveau 

obligaţia: de a asigura echilibrul necesar desfăşurării emisiunii; de a 

formula clar întrebările, evitând abordarea tendenţioasă sau părtinitoare; 

de a asigura menţinerea dezbaterii în tematica campaniei electorale; de a 

interveni în cazul în care invitaţii încalcă prevederile legislaţiei în vigoare şi 

a Regulamentului, în cazul în care aceştia nu se conformează solicitărilor 

moderatorului, inclusiv prin închiderea microfoanelor acestora. 

 



215 
 

Respectarea principiului echilibrului social-politic, echidistanţei 

şi al obiectivităţii în cadrul emisiunilor informative 

 

Pe parcursul anului 2014, CCA a efectuat o monitorizare tematică cu 

privire la respectarea pluralismului social-politic în cadrul buletinelor de 

ştiri la principalele posturi de televiziune în perioada: 10 - 20 ianuarie 2014 

şi două sesiuni de monitorizări ale serviciilor de programe ale posturilor de 

televiziune, cu excepţia celor autohtone în vederea respectării legislaţiei 

audiovizuale naţionale a Republicii Moldova în perioada: 18 – 24 aprilie 

2014 şi 14 – 20 iulie 2014. 

 1. Conotaţia reflectării liderilor politici prezentaţi în cadrul 

buletinelor informative ale posturilor de televiziune ”Moldova-1”, ”Prime”, 

”2 Plus”, ”Publika TV”, ”N 4”, ”PRO TV CHIŞINĂU”, ”TV 7” şi ”Canal 3” 

în perioada de raport a fost, în general, neutră, păstrîndu-se echilibrul între 

reflectarea pozitivă şi cea negativă. Un decalaj mare în ceea ce priveşte 

ponderea reprezentărilor pozitive/negative ale subiecţilor politici în cadrul 

emisiunilor de ştiri a fost constatat la două posturi de televiziune: ”Accent 

TV” şi ”Jurnal TV”.  

 Luînd în considerare faptul că prezentarea ştirilor a avut o structură 

echilibrată, cu o conotaţie, în general, neutră, a reflectării subiecţilor 

politici, iar derogările atestate au fost nesemnificative, prin Decizia nr. 32 

din 19 martie 2014, membrii CCA au aprobat Raportul de monitorizare a 

serviciilor de programe informative ale posturilor de televiziune 

”Moldova-1”, ”Prime”, ”Canal 3”, ”2 Plus”, ”N 4”, ”Accent TV”, ”Publika 

TV”, ”TV 7”, „PRO TV CHIŞINĂU” şi ”Jurnal TV” la capitolul respectării 

prevederilor art. 7 din Codul audiovizualului. Concomitent, CCA a 

avertizat public întreprinderile ”Telesistem TV” SRL, fondatoarea postului 

de televiziune ”Accent TV”, şi ”ÎCS ”Jurnal de Chişinău Plus” SRL, 

fondatoarea postului de televiziune „Jurnal TV”, pentru derogări de la 

prevederile art. 7 alin. (4) lit. c) din Codul audiovizualului. 

2. În anul 2014, în adresa Consiliului Coordonator al 

Audiovizualului a parvenit sesizarea dnei Ana Guţu, deputat în 

Parlamentul Republicii Moldova, prin care roagă ca CCA să solicite 

distribuitorilor de servicii radio şi posturi TV retransmise din Federaţia Rusă pe 

teritoriul Republicii Moldova prin frecvenţe terestre sau eter, ca buletinele de ştiri 

şi emisiunile de dezbateri politice produse în Federaţia Rusă şi distribuite pe 

teritoriul Republicii Moldova să fie înlocuite cu alte emisiuni, de exemplu: ştiri 

europene, republicane sau locale, emisiuni de muzică, enciclopedie sau 



216 
 

divertisment. 

Ca urmare a examinării circumstanţelor invocate în adresare, 

Consiliul Coordonator al Audiovizualului a decis efectuarea unei 

monitorizări tematice a emisiunilor informativ-analitice preluate de 

posturile de televiziune „Prime”, „TV 7”, „RTR Moldova”, „Ren Moldova” 

şi „Rossia 24”, privind respectarea legislaţiei audiovizuale naţionale a 

Republicii Moldova. 

Conform prevederilor art. 37 alin. (1), art. 40 alin. (1) lit. a), b), d), 

art. 41 alin. (1) lit. a) din Codul audiovizualului nr. 260-XVI din 27.07.2006 

au fost monitorizate principalele buletine informative ale posturilor de 

televiziune transmise din Federaţia Rusă: Prime (“Время” – ora de difuzare 

21:30); TV7 (“Сегодня” – ora de difuzare 18:00); RTR Moldova („Вести” – 

ora de difuzare 19:00); Ren Moldova (“Новости 24” – ora de difuzare 

19:30); „Rossia 24” (”Вести” – orele part-time serale 19:00-23:00). 

Monitorizarea s-a desfăşurat în perioada 18-24 aprilie 2014. 

În perioada de raport, posturile de televiziune ”Prime” (49 de 

subiecte), ”TV 7” (49 de subiecte), ”Ren Moldova” (21 de subiecte), ”RTR 

Moldova” (94 de subiecte) şi ”Rossia 24” (65 de subiecte) au difuzat 278 de 

materiale pe teme de politică internă şi externă, de relaţii internaţionale, 

inclusiv conflictul militar din Ucraina. 

 Dintre toţi subiecţii politici prezenţi în cadrul buletinelor informative 

ale celor 5 posturi de televiziune supuse monitorizării, în reflectarea 

diferendului din Ucraina şi a conflictului ruso-ucrainean, ”Guvernul 

Ucrainei” a beneficiat de cea mai mare pondere de reflectare în ştiri - 40,3%, 

fiind urmat de ”Adepţii Separatismului” – 18% şi ”Preşedintele Federaţiei 

Ruse” – 15,8%.  ”Conducerea Federaţiei Ruse” a avut o pondere de 11,5% 

de reflectare în cadrul buletinelor de ştiri difuzate în perioada de raport, 

fiind urmat de ”Statele Unite ale Americii” şi ”Uniunea Europeană” cu 

9,7% şi, respectiv, 4,3%. 

Subiecţii politici: Guvernul Ucrainei şi SUA au fost prezentaţi într-o 

manieră vădit negativă şi indirectă, iar Preşedintele Rusiei, V. Putin, şi 

Conducerea Federaţiei Ruse au fost mediatizaţi, în general, neutru şi uşor 

pozitiv.        

În relatarea subiectelor în cadrul buletinelor informative şi a 

emisiunilor informativ-analitice transmise din Federaţia Rusă se atestă 

faptul că posturile de televiziune „Prime”, „TV 7”, „Ren Moldova” şi, în 

special, „RTR Moldova” şi „Rossia 24” promovează şi intensifică zvonuri 

neconfirmate, manipulează prin text şi imagini, utilizează etichetări pentru 



217 
 

a discredita şi a prezenta într-o conotaţie negativă una din părţile 

conflictului (Guvernul Ucrainei), dezinformează şi manipulează opinia 

publică cu privire la evenimentele din Ucraina prin tertipuri de comentariu 

şi de montaj în scopul susţinerii informaţionale a forţelor separatiste. 

Astfel, ca urmare a examinării Raportului de monitorizare a 

serviciilor de programe informative transmise din Federaţia Rusă la 

posturilor de televiziune „Prime”, „TV 7”, „RTR Moldova”, „Ren 

Moldova” şi „Rossia 24”, a dezbaterilor publice din data de 04.07.2014, prin 

Decizia nr. 94, CCA a aplicat sancțiuni posturilor TV pentru nerespectarea 

prevederilor legale,  iar distribuitorilor de servicii aflaţi sub jurisdicţia 

Republicii Moldova le-au fost impusă sistarea retransmisiei postului de 

televiziune ”Rossia 24” pînă la data de 1 ianuarie 2015. 

3. În cadrul şedinţei publice din 25 iulie 2014, prin Decizia nr. 105 

(art. 3), Consiliul Coordonator al Audiovizualului a decis efectuarea unei 

monitorizări tematice, în perioada 14-20 iulie 2014, cu privire la respectarea 

principiului echilibrului social-politic, echidistanţei şi obiectivităţii în 

cadrul emisiunilor informative ale posturilor de televiziune ”Prime”, ”TV 

7”, ”RTR Moldova” şi ”Ren Moldova” transmise din Federaţia Rusă. 

 În cadrul buletinelor informative ale celor 4 posturi de televiziune 

monitorizate, ”Guvernul Ucrainei” a beneficiat de cea mai mare pondere de 

reflectare în ştiri – 34,5%, fiind urmat de ”Preşedintele Federaţiei Ruse” – 

cu 17,7%. ”Conducerea Federaţiei Ruse” şi ”Adepţii Separatismului” au 

avut un volum echilibrat de mediatizare de 15,3% şi, respectiv, 14,1%. 

”Uniunea Europeană” a avut o pondere de 8.9% de reflectare în cadrul 

buletinelor de ştiri difuzate în perioada de raport,iar ”Statele Unite ale 

Americii” – 9,3%.  

 În relatarea subiectelor în cadrul buletinelor informative şi a 

emisiunilor informativ-analitice transmise din Federaţia Rusă se utilizează 

etichetări pentru a discredita şi a prezenta într-o conotaţie negativă una din 

părţile conflictului (Guvernul Ucrainei), manipulează prin text şi imagini, 

dezinformează opinia publică cu privire la evenimentele din Ucraina prin 

tertipuri de montaj şi de comentariu în scopul susţinerii informaţionale a 

forţelor separatiste, promovează şi intensifică zvonuri neconfirmate, face 

uz de cuvinte defăimătoare şi ofensatoare la adresa forţelor armate 

ucrainene, propagă ura faţă de valorile europene şi euroatlantice, 

promovează şi intensifică zvonuri neconfirmate.  

 Astfel, în cadrul dezbaterilor pe marginea raportului, membrii CCA 

au menţionat că radiodifuzorii poartă  responsabilitate editorială pentru 



218 
 

alcătuirea serviciilor de programe destinate recepţionării de către public, 

iar posturile TV care au comis derogări de la prevederile Codului 

audiovizualului la comunicarea audiovizuală cu conţinut informativ-

analitic au fost sancţionate. Aşadar, posturilor ”Prime”, „TV 7” şi „RTR 

Moldova” le-a fost aplicată amendă maximă, iar „Ren Moldova” – 

suspendarea publicităţii pentru 72 de ore. 

4. În cadrul şedinţei publice din 4 martie 2015, prin Decizia nr. 4/19 

(pct. 1), Consiliul Coordonator al Audiovizualului a decis efectuarea unei 

monitorizări tematice a emisiunilor informativ-analitice, cu excepţia 

emisiunilor autohtone, ale posturilor de televiziune „Prime”, „TV 7”, „RTR 

Moldova”, „Ren Moldova” şi „Rossia 24” la capitolul respectării legislaţiei 

audiovizuale naţionale a Republicii Moldova, pe parcursul a 7 zile fiecare.  

 Rezultatele monitorizărilor efectuate au atestat că majoritatea 

subiectelor difuzate de aceste posturi de televiziune au fost consacrate 

conflictului ucrainean şi au fost realizate într-o tonalitate moderat agresivă. 

Subiectele difuzate de acestea s-au axat, în general, pe denigrarea 

autorităţilor ucrainene, acreditarea ideii că Uniunea Europeană şi SUA sînt 

interesate în escaladarea conflictului, iar Rusia este prezentată ca unica 

parte promotoare a păcii. O deosebită intensitate şi agresivitate, dar şi o 

durată mai mare, aceste mesaje le au în emisiunile informativ-analitice de 

format documentar. Prin aceste mesaje se promovează consecvent şi 

continuu un discurs care incită la ură (art. 2, Legea nr. 64 din 23.04.2010 cu 

privire la libertatea de exprimare). În reportajele difuzate în perioada de 

raport, părţii ucrainene i se construieşte imaginea de duşman, agresor, 

criminal, războinic, responsabil de dezastre şi de omorul oamenilor paşnici, 

iar violenţele şi acţiunile militare ale separatiştilor sînt prezentate că au 

scopuri paşnice. În concluzie, menționăm că scopul prezentei lucrări 

vizează atenţionarea, sensibilizarea opiniei publice şi a mediului 

universitar şi academic privind combaterea discursului de ură în spațiul 

audiovizual din Republica Moldova.  În speţă, a fost investigat şi elucidat 

aspectul acestui flagel în cadrul serviciilor de programe audiovizuale. 

Metodele aplicate țin de analiza comparatistă, hermeneutică şi disociativă, 

aplicată cercetării temei în discuţie. S-au operat multiple tehnici şi metode 

empirice şi paradigmatice de instrumentare a fenomenului discursului de 

ură în Republica Moldova, oferindu-se tacit şi unele sugestii, propuneri şi 

doleanţe de asanare a mediului audiovizual la acest capitol deosebit de 

sensibil pentru societatea basarabeană, care se zbate în prezent între Est și 

Vest, între modelul european și fantomele celui euroasiatic. 



219 
 

BIBLIOGRAFIE 

 

Codul Audiovizualului al Republicii Moldova din 27.07.2006. 

Codul de conduită al radiodifuzorilor (adoptat prin Decizia nr. 127 din 

26.12.2007 a Consiliului Coordonator al Audiovizualului din Republica 

Moldova). 

Convenţia Europeană cu privire la Televiziunea Transfrontalieră, Strasbourg, 

5.V.1989.  

Legea Cu privire la libertatea de exprimare,  nr. 64 din 23.04.2010  

Legea Pentru ratificarea Convenţiei europene cu privire la televiziunea 

transfrontalieră,  nr. 1555 din 19.12.2002.  

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


